Kurzy Satyam Partyzánská

Pavla Boďa Vanduchová
Kurz pro mírně pokročilé pátky 16:15-17:45hod.

Kurz je určen pro mírně pokročilé až pokročilé praktikanty, kteří již získali základní poznatky z oblasti jógových pozic a dechových technik, ale chtějí se posouvat dále a získat větší jistotu v daných v pozicích a sekvencích. V kurzu budeme chantovat mantry, řekneme si jejich význam, praxi obohatíme o meditaci a v rámci ásanové praxe si vyzkoušíme i náročnější pozice. Tématem tohoto kurzu budou dolní končetiny. V rámci ásanové praxe se zaměříme na získání flexibility i svalové síly dolních končetin, protažení hamstringů a seznámíme se i se správným postavením chodidel jako hlavních opěrných bodů nejen v józe. V jógové filosofii budeme studovat poznatky z jednoho ze základních jógových spisů - Hatha Jógu Pradipiku. Kurz je vhodný pro všechny, kteří již absolvovali kurz pro začátečníky či pro samouky, kteří se chtějí dozvědět něco více či potřebují zpětnou vazbu nejen v podobě asistencí (hands on). Vhodná je minimální pravidelná roční jógová praxe a základy dechových technik, absolvování kurzu pro začátečníky či mírně pokročilé.

Radana Prokopová
Kurz s možností jednorázového vstupu pondělky 10:00-11:10hod.

Hatha jóga je ideální cvičení pro každého, kdo si chce protáhnout celé své tělo, uklidnit svou mysl a odpočinout od každodenního stresu. Hlavní náplní tohoto kurzu je výuka jednotlivých pozic, práce s dechem a relaxace. Spojení těchto tří elementů tvoří harmonické cvičení, díky kterému zapomenete na okolní svět a budete se soustředit sami na sebe. V intuitivní józe se budete učit jak naslouchat potřebám nejen svého těla, také své duše. Podle denních konstelací ochutnáte i z dalších stylů jógy od flow, dynamické, až po velmi emočně uvolňující jinové ásany. Tento kurz je doporučen pro jógové začátečníky.

Lenka Loch / Martina Hladká
Kurz pro náctileté (11-16let) středy 15:30-16:30hod.

V tomto kurzu se mladiství setkají s mírnou formou hatha jógy, jež je uzpůsobena potřebám vyvíjejícího se těla. Pomáhá budovat správné návyky držení těla, zlepšuje kapacitu plic a krevního oběhu, posiluje imunitu, optimalizuje tělesné funkce a posiluje tok energie v těle. Učí se naslouchat svému tělu a prostřednictvím pravidelného cvičení pomáhá tento kurz mladým lidem najít vnitřní klid, sebedůvěru a rozhodnost. Součástí lekcí tohoto kurzu jsou kromě výuky jednotlivých ásán (jógových pozic) i dechová cvičení a pravidelná závěrečná relaxace.

Pavla Boďa Vanduchová
Kurz pro začátečníky neděle 17:00-18:00hod.

Vinyasa Flow jóga je v současnosti velmi populární styl dynamické jógy. Vinyasa znamená přechod z pozice do pozice za pomocí dechu a flow je plynulost, která právě vytváří jemné přechody mezi pozicemi bez dlouhých vydrží. Kurz je zaměřen na základy tohoto jógového stylu. Budeme probírat správnost provedení základních jógových pozic a sekvencí, plynulost přechodů a využití dechu ujjájí. V kurzu se nebudou probírat jógová témata a jen okrajově se dotkneme nádam a manter. Kurz je určen pro zdravé začátečníky i mírně pokročilé jiných jógových stylů.

Pro koho je kurz vhodný:
- pro ty, které pomalé jógové styly nudí a usínají v nich;
- pro zdravé jedince, kterým chybí pohyb;
- pro všechny, kteří se chtějí něco nového naučit, získat správný poměr síly a pružnosti;
- pro ty, kteří si chtějí odpočinout a zároveň mají plnou mysl, která je neustále zaměstnává;
- pro ty, kterým nevadí, že se na lekci zpotí;
- pro začátečníky, kteří chtějí chodit na otevřené lekce Vinyasa Flow jógy, Hatha Flow jógy, Ashtanga Vinyasa Flow jógy aj. a nemají potřebné základy;
- pro všechny, kteří prostě jen chtějí.

Martina Hladká
Kurz pro děti 4-7let úterky 15:15-16:15hod.
a pro děti 7-10let úterky 16:30-17:30hod.

Na děti čeká v tomto kurzu cvičení plné zábavy, radosti, fantazie a her, protože právě hra je dětem vlastní. Snažíme se o aktivní zapojování dětí do průběhu lekce. Jóga v dětech podporuje správné motorické návyky, přispívá k jejich sociálnímu rozvoji, zajišťuje kompletní protažení celého těla, učí děti uvědomovat si svůj dech a správně s ním pracovat. Ty málo aktivní povzbuzuje, ty živější typy zklidňuje a učí je relaxaci. Cílem je, na základě individuálního přístupu, v dětech probouzet radost, lásku k pohybu, sebevědomí, respekt jeden k druhému a přirozeně podporovat jejich projev. Rodiče prosíme, aby nechali své děti v péči lektorky a odcházeli z Jóga studia. Dáváte tak dítěti jeho osobní prostor pro realizaci.

Markéta Garguláková
Kurz s možností jednorázového vstupu pro začátečníky
pondělky 15:30-16:30 hod.

Tchaj-ťi čchüan je starodávné čínské cvičení, mající své kořeny v bojovém umění. Dnes je celosvětově známé, ceněné a cvičené zejména pro svoje zdravotně léčebné účinky. Každý pohyb je doprovázen zvýšeným soustředěním mysli na napnutí, či uvolnění svalstva. Toto napínání a uvolňování doprovázené koncentrací psychiky aktivuje akupunkturní dráhy, což má pozitivní zdravotní účinky. Zároveň jsou pohyby tchaj-ťi masírovány vnitřní orgány, což přispívá k odplavování odpadních látek. Pomalé pohyby, často krouživého charakteru, pomáhají také uvolňovat zatuhlé klouby. Vhodné pro všechny, zvláště pro začátečníky.

Markéta Garguláková
Kurz čchi-kung pro všechny ve čtvrtky od 11:00-12:00hod.

Čchi-kung patří mezi nejpopulárnější energetické cvičení. Je to sestava různých fyzických a mentálních cviků, které dodávají energii do našeho těla. Čchi-kung napomáhá čerpat energii čchi, kterou potřebuje k uzdravení, znamená to tedy práci s energií. Postupně dochází k harmonizaci energie v těle, která se projeví zvýšením imunity, srovnáním hormonální nestability, odstraněním neplodnosti, stabilitou lymfatického systému. Pomocí cvičení čchi-kung odstraníte bolesti páteře, únavu, stres, zlepšíte soustředění a spánek, rozvinete duševní pohodu a klid. U relativně zdravých jedinců působí čchi-kung preventivně, tj. energeticky harmonizuje dřív než se nemoc projeví na fyzické úrovni. Pohyby jsou jednoduché a může je cvičit naprosto každý.

Pavla Boďa Vanduchová
Pátek 18:15-19:45

Yin jóga se řadí mezi pomalé jógové styly a díky svému principu nenásilí a delší dobou výdrží v jednotlivých pozicích si získává stále větší pozornost mezi začínajícími, ale i praktikujícími jogíny. Yin jóga působí na hluboce uložené pojivové tkáně, které mají tendenci se stahovat. Díky maximálnímu uvolnění a delší době v pozicích dochází k práci s těmito tkáněmi a tělo se stává uvolněnější a flexibilnější. V kurzu zaměříme pozornost na práci s pánví a kyčlemi, které mohou mít za následek dlouhodobé bolesti zad. Lekce je vhodná pro ženy i muže a pro všechny úrovně pokročilosti i pro úplné začátečníky. Uvolníme napětí v oblasti pánve, přispějeme ke zlepšení prokrvení orgánů uložených v břiše a podbřišku, protáhnete spodní část zad a celkově zregenerujeme tělo a zklidníme mysl.

Radana Prokopová
Kurz pro těhotné ženy středy 17:00-18:15hod.

Těhotenská jóga je jemné cvičení, které přináší uvolnění, protažení i posílení celého těla. Těhotenství je jiný stav na mnoha úrovních. Kurz Gravid jóga odbourává těhotenský stres, pomáhá snižovat bolesti zad či otoky typické pro tento čas. Pomocí jemných dechových, rozehřívacích, relaxačních i meditačních technik se budou nastávající maminky cítit fyzicky i psychicky mnohem příjemněji a prohloubí spojení se svým miminkem. Pokud jógu pravidelně cvičíte a Vaše těhotenství probíhá v pořádku lze cvičit až do porodu, s gravid jógou doporučujeme začít až po ukončení prvního trimestru, ženám jejichž těhotenství není rizikové. Těhotenská jóga nabízí zklidnění a návrat k ženské přirozenosti. Nabízí zastavení, vnímání dechu, vnímání sama sebe vede k otevření vnitřního prostoru. Žena mnohdy lépe rozezná své obavy z porodu a řeší je již během těhotenství, nebo si naopak užívá důvěru a ladí se na co nelepší průběh těhotenství a porodu. Podporou ženě při porodu můžou být i úlevové pozice, dech, relaxační techniky či vizualizace, které pravidelně při lekcích nacvičujeme. Závěrem této lekce je hluboká relexace, zaměřená na vnímavost vůči propojení – vytváření vědomého „bondingu“ již během těhotenství.

Do jednotlivých kurzů se hlaste mailem příslušné lektorce, budou Vám odeslány podmínky přihlášení a pokyny k platbě.
Úhrady provádějte na účet: 3224650399 / 0800

VS: datum začátku kurzu (např. 16.1. uvedete 1601)
Zpráva pro příjemce: jméno a příjmení účastníka kurzu

KURZ – TEEN JÓGA pro náctileté
s Martinou Hladkou a Lenkou Loch
ST 15:30-16:30 / mar.hladka@seznam.cz

KURZ - DĚTSKÁ JÓGA
s Martinou Hladkou
15:15 - 16:15 ( 4-7 let), 16:30 - 17:30 / email: mar.hladka@seznam.cz

KURZ – TCHAJ-ŤI pro začátečníky
s Markétou Gargulákovou
PO 15:30-16:30 level I/ marketa.taichi@gmail.com

KURZ – TCHAJ-ŤI pro mírně pokročilé a pokročilé
s Markétou Gargulákovou
ÚT 18:00-19:30 level II, 19:00-20:30 level III/ marketa.taichi@gmail.com

KURZ – ČCHI-KUNG pro začátečníky (možno i otevřený vstup)
s Markétou Gargulákovou
ČT 11:00-12:00 / marketa.taichi@gmail.com

KURZ – JÓGA PRO MÍRNĚ POKROČILÉ
s Pavlou Boďa Vanduchovou
PÁ 16:15-17:45 / vanduchova.pavla@seznam.cz

KURZ – VINYASA FLOW JÓGA PRO ZAČÁTEČNÍKY
s Pavlou Boďa Vanduchovou
NE 17:00-18:00 / vanduchova.pavla@seznam.cz

KURZ – YIN JÓGA - regenerace
s Pavlou Boďa Vanduchovou
PÁ 18:15-19:45 / vanduchova.pavla@seznam.cz

KURZ – GRAVID JÓGA
s Radanou Prokopovou
ST 17:00-18:15 / radanaprokop@seznam.cz

PRO ZAČÁTEČNÍKY

Terapeutická jóga na záda,
Vědomá jóga, Živá jóga s prvky jógové terapie, Jóga pro ženy,
Kurzy Jóga pro úplné začátečníky, Čchi-kung

PRO MÍRNĚ, STŘEDNĚ A VELMI POKROČILÉ

Terapeutická jóga na záda,
Živá jóga s prvky jógové terapie,
Senior jóga, Čchi-kung,
Gravid jóga, Kurzy Jóga pro úplné začátečníky, Kurzy pro děti,
Kurzy Teen jógy

POOPERAČNÍ STAVY, CHRONICKÉ BOLESTI ZAD, 50+, TĚHOTNÉ, HORMONÁLNÍ NEROVNOVÁHA

Lekce Terapeutická jóga na záda,
Spirální jóga na záda, Jemná jóga,
Zdravotní cvičení pro seniory,
Kurzy Jóga pro úplné začátečníky,
Čchi-kung, Gravid jóga

Přicházejte na lekce 10-20 minut před začátkem. Prosím upozorněte nás, pokud máte nějaký zdravotní problém, omezení, nebo jste po operaci, či těhotná.

V SATYAM studiu prosím následujte pokyny a pravidla jogína, přijměte naši myšlenku nabídnout čas k vlastní duchovní a tělesné praxi, daleko od starostí každodenního života. Mluvte tiše před vstupem, můžete rušit právě probíhající lekci. Příchod na lekci několik minut předem využijte ke zklidnění, relaxaci, popř. zahřátí. Jestliže se zpozdíte o pár minut a lekce již běží, vstupte tiše, usaďte se bez vyrušení ostatních.

Pokud přijdete později o více než 10 minut, přijďte prosím na jinou lekci. Jestli musíte opustit lekci dříve před jejím skončením, informujte předem učitele a opouštějte lekci před Savásanou.

Osobní věci a boty nejsou nutné brát na lekci, nechte je prosím v prostoru šaten a vypněte mobilní telefony. Šatny mají skříňky na vaše osobní věci, klíček si berte k sobě a studio se těsně před začátkem lekce zamyká.

Přineste si čistá chodidla a prázdný žaludek. Před lekcí prosím nejezte žádné těžké pokrmy, alespoň dvě hodiny a vyhněte se i pití během praxe. Oblečte pohodlné oblečení, které vám dovolí volně dýchat a pohybovat se. Doporučujeme bavlněné materiály, ne syntetiku. Smysl pro pořádek prosím prokažte přípravou prostoru pro následující lekci. Jógamatky rolujte a deky překládejte pečlivě, další pomůcky vracejte organizovaně do příslušných polic. Jedna lekce může být zdrojem inspirace druhé, stejně jako my jsme inspirací vám.

Vážíme si vaší podpory a láskyplné pozornosti.